A hármas metró rekonstrukciója során a sikeres rekonstrukció és kivitelezés érdekében számos egyedi műszaki megoldással találkozhattunk. Mindezek közül kiemelkedik egy, amely világszintű innovációnak számít - íme a ferdepályás felvonók.
A középső szakasz 9 állomása közül 6 állomáson egy speciális, ferdepályás felvonó fog beépítésre kerülni, mely az akadálymentes közlekedést hivatott biztosítani a metróval közlekedő mozgáskorlátozott személyek, idősek és a babakocsisok számára.
Érdekesség, hogy hasonló, metróban található ferdepályás lift eddig csak New Yorkban és Svédországban létezett; a magyar felvonók végül a skandináv mintát követve kerültek és kerülnek kivitelezésre.
Miért kell ferdepályás lift? Miért nem jó a rendes?
- Egyrészt több állomás felszínhez viszonyított elhelyezkedése nem teszi lehetővé a függőleges aknán keresztül történő megközelítést, pl.: a Klinikák és az Arany János utcai megállók épületek alatt helyezkednek el.
- Emellett figyelembe vették azt is, hogy gazdaságosan lehessen megépíteni ezeket a felvonókat, a közúti forgalom megbénítása nélkül.
Továbbá a tűzvédelem is kiemelkedő jelentőségű szempont volt.
Az egyedi megoldásról a fotókat és bővebb tartalmat a Magyar Építők készített.